پردیس زینبیه شهرستانهای تهران

پیام دکتر مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سپاس خداوند عزیز حکیم را که هر ساله با فرا رسیدن ماه مهر، دانشگاه ها و مدارس رنگ و بوی زندگی و طراوت به خود گرفته و با عطر حضور شوق انگیز دانشجویان و دانش آموزان، پویایی ، نشاط علمی و کمال جویی در جامعه ما را عینیتی دوباره می بخشد. گر چه آموختن علم به عنوان جوششی فطری و بر اساس آموزه های دینی زمان و مکان نمی شناسد، لیکن از دیر باز در جامعه ما فصل پاییز به مثابه فرصتی برای تجدید میثاق و دیدار جویندگان علم و دانش تبدیل شده و بهاری دیگر را در پاییز جلوه گر می سازد.

در این ایام دانشگاه شما، دانشگاه فرهنگیان، بعنوان نهاد ویژه تربیت معلم و بهسازی منابع انسانی در آموزش و پرورش کشور مورد توجه بیشتر است. چرا که رسالت مهم این دانشگاه خصوصا در آماده سازی دانشجو معلمان عزیز ، یا همان نسل جدید معلمان، نقش بی بدیلی برای آن در توسعه علمی – آموزشی و فرهنگی کشور رقم زده است . توجه به چنین موقعیتی حساس و تاثیرگذار است که اکنون همه مدیران و خدمتگزاران دانشگاه در حوزه های آموزشی، فرهنگی، دانشجویی، پژوهشی و اداری و مالی را نیز، به تحرکی آشکار برای تحول و بهسازی در شرایط موجود  برانگیخته است تا جایی که می توان در آن نشانه های بارزی از پایبندی به مدیریت جهادی را یافت. مدیران می کوشند و باید بیش از این بکوشند تا بتوان با طراحی فرصتهایی متناسب با اقتضائات حرفه خطیر معلمی، پاسخی شایسته تر به انتظارات  جامعه اسلامی از این دانشگاه داده شود . پیداست برای گذار از این مرحله دشوار تکوینی و تاسیسی و تحقق چنین تحولی عظیم در نهادی ارجمند با کارکردی ملی و حیاتی برای توسعه، به نام دانشگاه فرهنگیان هم پیمانی و هم کوشی گسترده ای لازم است تا ظرفیت های درون و برون دانشگاه با یکدیگر در آمیزد تا پشتوانه ای تنومند برای حمایت از این ماموریت سترگ فراهم آید با خرسندی اعلام می نمایم بحمدالله مقدمات نیل به این مهم نیز مهیا شده است .

در آغاز سال تحصیلی باید ورود دانشجو - معلمان و معلم - دانشجویان عزیز بویژه پذیرفته شدگان جدید به دانشگاه فرهنگیان را که دوام حیات دانشگاه بسته به حضور آنها است را گرامی داشته، یادآوری می نمایم که مسوولیت اصلی همه کارگزاران دانشگاه در سطوح مختلف ، فراهم ساختن شرایط مساعد برای رشد و تعالی این عزیزان در عرصه های مختلف است ، تا بدانجا که حضور آنها در این فضای علمی و تربیتی، آشکارا با احساس رضایت و افتخار و سربلندی همراه باشد.

همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را به همه همکاران  قابل و گرانقدر خود در دانشگاه اعم از استادان و کارکنان تبریک گفته و امیدوارم در این بهار معنوی زمزمه های محبت و غمخواری آنان به شکوفایی هر چه بیشتر
غنچه های باغ تربیت معلم کشور منجر شود..

ازآنجا که شروع سال تحصیلی مقارن با آغاز هفته دفاع مقدس است و فضای دانشگاه ها و مدارس به عطر یاد و خاطره ی شهیدان سرفراز و رشادت ها و ایثارگری های جانبازان و رزمندگان عزیز هشت سال دفاع مقدس متبرک و معطر، ضمن تجدید میثاق با این هنرمندان عرصه دلدادگی به معبود و آرمان های بزرگ
امام شهدا (ره)، از درگاه خداوند سبحان توفیق تداوم راه این رادمردان و کوشش خستگی ناپذیر برای دست یابی به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران، بویژه در عرصه های آموزشی، فرهنگی و علمی، را برای خود و همه مخاطبان این کلام خواستارم.

 

سربلند و سرفراز باشید

 

دکتر محمود مهرمحمدی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان


نظرات کاربران