یا علی گفتیم و کار آغاز شد......

تاریخ : جمعه نهم مهر ۱۳۹۵
نویسنده : شاه کرمی(مدیر وبلاگ)


سلام به همه ی همکاران خوب و همراهای همیشگی

بعد از مدتها بالاخره افتخار این رو دارنم تا براتون پست بزارم

باشروع سال تحصیلی جدید بالاخره منو تعدادی از دانشجویان علوم اجتماعی شروع بکار کردیم و تو مدارس مشغول کار شدیم؛؛

مدارسی مملوء از دانش آموزانی که بحرانی ترین روزای زندگیشونو بخاطر شرایط جسمی و روحی دارن میگذرونن و برخی هاشون تشنه ی یادگیری و خیلی هاشون تشنه ی کمی محبت و توجه و راهنمایی،

خیلی سخته درک کردن این همه دانش آموز....

دعاکنید بتونیم سربلند باشیم تو امر تربیت و پرورش فرزندای این مرزو بوم...

درس«ق»میداد یاد بچه ها
 در دبستان خانم آموزگار
واژه ها تکرار میشد یک به یک
 قوری و بشقاب و قندان و قطار
شادمان از درس تازه کودکی
 روی کاغذ دزدکی چیزی نگاشت
یک الف دنبال آن هم شین و قاف
خواند آن را عشق و اعرابش گذاشت
چون معلم دید آن مرقومه را
بی تامل روی آن خطی کشید

دسته : | بازدید ها : بار

تقدیم به دوستان و همکاران عزیزم

تاریخ : جمعه بیست و ششم شهریور ۱۳۹۵
نویسنده : فائزه زواره ئی


*معلم که باشی،* طعم شیرینیِ میوه رسیدهِ مهر را بیشتر حس می کنی!

 

*معلم که باشی،* خنکای باد مهر بیشتر از دیگران بر تنت حس می شود!

 

*معلم که باشی،* بوی نوی کاغذ کتاب و جلد دفتر بیش از همیشه، تو را به وجد می آورد!

 

*معلم که باشی،* شلوغی خیابان های پاییز و کوچه های مهر، بیش از گذشته بر دیدگانت نمایان می شود!

 

 و ...

*معلم که باشی،* ماراتن تپش قلبت با گذر دقیقه ها و ثانیه ها بیش از پیش، آهنگِ سرعت می گیرد!

 

آری ! تو همان *معلمی* هستی که کودک درونت بیش از هزاران کودک بیرون، دلتنگ مهرِ *مهر* است و مملو از شوق دیداری! 

*دیداری دوباره با مهر و محبت!*

*پیشاپیش بهار تعلیم و تربیت بر *باغبانان مهر و محبت و آینده سازان این مرز و بوم مبارک

 

دسته : | بازدید ها : بار

کاربرگ تقاضای تطبیق واحد

تاریخ : جمعه بیست و ششم شهریور ۱۳۹۵
نویسنده : فائزه زواره ئی


دسته : | بازدید ها : بار

ورودی های 91 و نحوه شروع بکار آنان

تاریخ : دوشنبه پانزدهم شهریور ۱۳۹۵
نویسنده : فائزه زواره ئی


در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، ضمن تبریک به دانشجومعلمانی که تحصیلات خود را در این دانشگاه با موفقیت به پایان رسانده و «شروع به خدمت» و پذیرش مسئولیت خطیر معلمی در نظام تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ زندگی خود تجربه می نمایند به اطلاع می‎رساند که در راستای تسهیل امور دانش آموختگی و اشتغال بکار ایشان در آموزش و پرورش، گواهی فراغت از تحصیل دانش آموختگان عزیز، طی روزهای (20) الی (25) شهریور ماه سال جاری از طریق پردیس های دانشگاهی محل تحصیل به ادارات کل آموزش و پرورش استان محل خدمت آنان ارسال میگردد، لذا اقتضاء دارد از مراجعه حضوری به پردیس ها اجتناب نمایند.

همچنین، جهت اطلاع آن دسته از دانشجومعلمان ورودی سال 1391 دانشگاه که تا پایان بهمن ماه سال جاری فارغ التحصیل خواهند شد، اعلام می دارد که بر اساس بخشنامه شماره 98445 مورخ 1395/6/9 وزیرمحترم آموزش وپرورش (به شرح پیوست)، ادارات کل آموزش و پرورش استانها مجاز شده اند شرایط لازم برای تدریس این عزیزان به صورت حق التدریس(24 ساعت در هفته و طی روزهای شنبه تا سه شنبه ) و مشروط به اعلام آمادگی آنان و عدم درخواست تغییر سهمیه خدمتی یا انتقال فراهم کنند. بدیهی است دانشگاه فرهنگیان نیز نسبت به  برنامه ریزی و تدارک لازم جهت برگزاری کلاس های درس واحدهای باقی مانده دانشجومعلمان مذکور در روزهای آخر هفته (چهارشنبه و پنج شنبه) اقدام خواهد نمود.

از اینرو با عنایت به اینکه هماهنگی لازم برای تمدید زمان مراجعه دانشجومعلمان به ادارات کل محل خدمت با مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش به عمل آمده و دانشگاه درصدد است شرایط قانونی «تطبیق واحد» را در چارچوب توافق شده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای همه دانشجومعلمان رشته‎های دبیری ورودی سال 1391 فراهم و برای تسهیل خدمت آنان در مدرسه، دروس باقیمانده آنان را با استفاده از همه ظرفیت های آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارائه نماید، لذا از دانشجومعلمان مشمول بخشنامه مذکور که مایل به تطبیق واحد و شروع به کار در مدارس هستند، دعوت می‎شود شخصا طی روزهای شنبه تا پنج شنبه( 20 تا 25 شهریور ماه) به پردیس محل تحصیل خود مراجعه و ضمن ارایه تقاضای کتبی ، «معرفی نامه» مربوط را دریافت و سپس به آموزش و پرورش محل سهمیه خدمتی خود مراجعه کنند.


دسته : | بازدید ها : بار

آیا بیشعور با احمق برابر است؟؟؟

تاریخ : چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت ۱۳۹۵
نویسنده : فائزه زواره ئی


آیا بیشعور با احمق برابر است؟؟؟

 


حقیقتش را که بخواهید 
احمق مجرم نیست ...بیمار است....!

👈معمولاً احمق ها آگاهانه دست به حماقت نمی زنند...

👈خیلی از آن ها حتی فکر می کنند که خردمند و دانا هستند...نه....احمق!

👈احمق ها بیشتر از آنکه موجب تنفر بشوند، مایه ترحمند....
👈بیشعور ها داستان شان با احمق ها فرق دارد.

کسی که ساعت سه صبح بوق میزند...بیشعور است.

کسی که جلو تمام زنان مسیر می ایستد....بیشعور است.

کسی که در خیابان باریک دوبله پارک می کند... بیشعور است.

کسی که شب تمام مسیر را نور بالا می رود... بیشعور است.

این ها بیشعورند...

حالا یا از نوع 
احمق بیشعور 
یا از نوع 
پروفسور بیشعور...!

👈احمق بودن درد ندارد،
درمان هم ندارد،
ربطی هم به شعور ندارد،
بیشعوری از جای دیگری می آید...

👈از خانه و مدرسه...از سرانه مطالعه...از خود شیفتگی...از بی وجدانی...از مراکز فرهنگ فاسد...

بیشعوری واگیر دارد...
هم درد دارد و هم درمان...
مشکل ما، احمق ها نیستند
مشکل ما، هیچوقت احمق ها نبودند
مشکل ما، بیشعور ها هستند.

👈شعور یعنی تشخیص کار خوب از بد
شعور یعنی تشخیص کار درست از اشتباه

👈این شعور است که راه استفاده درست و یا غلط از علم (سواد) را به ما می گوید!

شعور را به کسی نمی شود آموزش داد؛ یک انسان میبایست در درون خودش طلب شعور کند تا به آن دست پیدا کند!!!

📚از کتاب بیشعوری 
خاویر کرمنت

 

دسته : | بازدید ها : بار

جمله زیبا از صادق هدایت

تاریخ : چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت ۱۳۹۵
نویسنده : فائزه زواره ئی


جمله ای زیبا از صادق هدایت :

 

" به ﺭﺍﻫﯽ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﮏ ﮐﻦ "
ﺍﻏﻠﺐ ﻣﺮﺩﻡ ﻓﻘﻂ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ .

ﺍﺯ ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﺑﻮﺩﻥ ﻧﺘﺮﺱ !
ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻧﻤﺎ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﺣﻤﻖ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﺖ ...

دسته : | بازدید ها : بار

خبر روز

تاریخ : سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۹۵
نویسنده : فائزه زواره ئی


امروز سه شنبه مورخ 21 فروردین 1395 در تالار ایوان شمس تهران مراسم اختتامیه« جشواره اعتیاد و رسانه» در سه بخش رسانه دیداری- شنیداری و مکتوب بر گذار گردید و از میان 700 اثر واصل شده به دبیرخانه جشواره، استاد جمشید میرزایی (استاد جامعه شناسی پردیس زینبیه) به عنوان نفر سوم کشور در بخش رسانه های مکتوب شده لوح و تقدیر وزیر کشور و تندیس جشواره و هدیه ویژه جشواره را به خود اختصاص دادند. از طرف تمامی دانشجویان علوم اجتماعی موفقیت بزرگ استاد جناب آقای جمشید میرزایی را بهشون تبریک میگوییم و آرزو موفقیت برای ایشان دارم.


دسته : | بازدید ها : بار

من معلم هستم

تاریخ : یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۳۹۵
نویسنده : فائزه زواره ئی


 

من معلم هستم

زندگی پشت نگاهم جاری است ، سرزمین کلمات تحت فرمان من است

قاصدک های لبانم هرروز ، سبزه نام خدا را به جهان می بخشد

من معلم هستم ، گر چه بر گونه من ، سرخی سیلی صد درد ، درخشش دارد

آخرین دغدغه های هایم این است : نکند حرف مرا هیچ کس ، امروز نفهمید اصلاً

نکند حرفی ماند ؟

نکند مجهولی ، روی رخساره تن سوخته تخته سیاه جا مانده است ؟

من معلم هستم ، هر شب از آینه ها می پرسم : به کدامین شیوه ؟

بچه ها را ببرم تا لب دریاچه عشق ؟

غرق دریای تفکر بکنم ؟با تبسم یا اخم ؟ با یکی بود و نبود ؟

با کلاغی که به خانه نرسید

قصه گویی بکنم ؟ تک به تک یا با جمع ؟

بدوم یا آرام ؟

من معلم هستم، نیمکت ها ، نفس گرم قدم های مرا می فهمند

بال های پرواز مرا می دانند ، سیب ها ، دست مرا می خوانند

من معلم هستم ، درد فهمیدن و فهماندن و مفهوم شدن

همگی مال من است

من معلم هستم

روز معلم  را بر همه ی اساتیدم و دوستان خوبم تبریک میگویم.

 

 

دسته : | بازدید ها : بار

مبارک باشید

تاریخ : یکشنبه یکم فروردین ۱۳۹۵
نویسنده : فائزه زواره ئی


سلاااااام دوستان و همکاران گرامی

نگاهی به دور و بر خودتان بیاندازید، انگار همه چیز عوض شده. بله! بهار آمده و با خودش نوروز آورده. خانه، بوی تمیزی می دهد. مامانِ خوب و زحمتکش، همه جا را شسته، گرد و غبارها را گرفته و تمام خانه را حسابی تمیز کرده است. دوستان! پنجره اتاقتان را باز کنید! رنگین کمان هفت رنگ را توی آسمان ببینید که بعد از نم نم باران، پیدا می شود. گنجشک ها هم که حسابی با جیک جیکشان شلوغ کرده اند. خب، این روزها همه خندان و شادند، همه آمدن نوروز را جشن می گیرند و اولین عید سال را به هم تبریک می گویند.منم به نوبه ی خود  فرا رسیدن سال نو را تبریک میگویم و دعای بسیار زیبا استادم را برای همه ی شما عزیزان دارم  امیدوارم در سال جدید هر روزش مبارک باشید

 

غزلی زیبا از پیرایه یغمایی، به مولانا(ایام شمایید)

نوروز بمانید که ایّام شمایید 
آغاز شمایید و سرانجام شمایید

 

آن صبح نخستین بهاری که به شادی، 
می آورد از چلچله پیغام، شمایید

 

آن دشت طراوت زده آن جنگل هشیار 
آن گنبد گردننده ی آرام شمایید

 

خورشید گر از بام فلک عشق فشاند،
خورشید شما ، عشق شما ، بام شمایید

 

نوروز کهنسال کجا غیر شما بود ؟
اسطوره ی جمشید و جم و جام شمایید

 

عشق از نفس گرم شما تازه کند جان 
افسانه ی بهرام و گل اندام شمایید

 

هم آینه ی مهر و هم آتشکده ی عشق،
هم صاعقه ی خشم ِ بهنگام شمایید

 

امروز اگر می چمد ابلیس، غمی نیست 
در فنّ کمین حوصله ی دام شمایید

 

گیرم که سحر رفته و شب دور و دراز است ،
در کوچه ی خاموش زمان، گام شمایید

 

ایّام به دیدار شمایند مبارک 
نوروز بمانید که ایّام شمایید

 

 

دسته : | بازدید ها : بار

نظریات جامعه شناختی انحرافات

تاریخ : چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴
نویسنده : فائزه زواره ئی


نظریه آنومی و ساخت اجتماعی مرتون

رابرت.کی.مرتون جامعه شناس آمریکایی تحت نظر آنومی دورکیم در سال 1938 با انتشار مقاله ای تحت عنوان " ساخت اجتماعی و آنومی"، رابطه میان اهداف و شیوه های دستیابی به اهداف در یک ساخت اجتماعی را مطرح کرد.نظریه مرتون برخلاف دورکیم، یک نظریه کلان نیست بلکه با بررسی  جامعه آن روز آمریکا سعی دارد یک نظریه میان برد و متوسط ارائه کند.مرتون شکل جدید نظر شده ی این نظریه را در کتاب " نظریه اجتماعی و ساخت اجتماعی" چاپ کرد که تا سال 1960 بدون انتقاد پذیرفته شد ولی تا سال 1970 انتقاداتی به آن وارد شد تا اینکه از دهه ی هشتاد دوباره مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مرتون با بررسی جامعه آمریکا و ساخت فرهنگی آن، نتیجه می گیرد که موفقیت اقتصادی و قدرت سیاسی در حال تضاد با ساخت های نظام اجتماعی هستند. زیرا ساخت های نظام اجتماعی، فقط به سفید پوستانی که انگلوساکسون و پروتستان هستند، امکان موفقیت( پولدار شدن) می دهد ولی قوانین جامعه تمامی اهالی کشور را مساوی می داند. در این حالت تضاد، بی هنجاری با تنش های  ضمنی، بحران اخلاقی، از خود بیگانگی و از میان رفتن حیات در جامعه شکل می گیرد.

می توان با بررسی بی هنجاری، الگوی نظری خویش را در تجزیه و تحلیل انحرافات اجتماعی بر سه عامل زیر قرار داد:

1. " اهداف فرهنگی" که شامل خواسته ها، آرزوها و امیالی است که افراد از طریق فرهنگ آن را آموخته اند.

2."ضابطه های رفتار اجتماعی" که شامل روش ها و وسایل مشروع و مورد تایید جامعه برای دستیابی به اهداف فرهنگی است.

3. "وسایل نهادی شده" که مبین نحوه توزیع واقعی امکانات، وسایل و فرصت ها برای دستیابی به اهداف فرهنگی است یعنی از طریق این امکانات است که باید به اهداف دست یافت.

مرتون معتقد است که هیچ کدام از این سه عامل به تنهایی موجب احساس فشار یا سرگشتگی و سرخوردگی فرد در جامعه نمی شود،بلکه از روابط میان این عوامل است که این احساسات شکل می گیرد و رفتار انحرافی به وجود می آید.

ساخت فرهنگی جامعه اهداف را مشخص کرده و قواعد مشروع را هم تعیین کرده است، اما از آنجا که وسایل مشروع به طور یکسان در اختیار همه قرار ندارند،این امر موجب بروز ناکامی، احساس سرخوردگی و رفتار انحرافی در افراد انحرافی در افراد می گردد. در حقیقت ناکلمی، ناشی از شکاف میان هدف ها، ضابطه ها و امکانات، شرایط را برای بی هنجاری به وجود می آورد.

مرتون در جدولی که ارائه می کند، پنج گونه رفتاری را ارائه می کند که چهار مورد از آن به عنوان رفتار انحرافی بیان شده است.

هم نوایی: اهداف فرهنگی و وسایل نهادی شده پذیرفته شده است

نو آوری: اهداف فرهنگی پذیرفته شده اما وسایل و راه ها پذیرفته نشده است مثل سارقین، رشوه خواران، متقلبین و ...

رسم پرستی: اهداف فرهنگی را قبول ندارد ولی وسایل و راه های مشروع را قبول دارند. مثل کارمندانی که فقط به مقررات نگاه می کنند.

انزوا جویی: نه اهداف فرهنگی و نه وسایل مشروع جامعه را قبول ندارد و می کوشد اهداف و وسایل جدید را در جامعه جایگزین کند. مثل شورشی ها، انقلابیون و گروه های افراطی

 منبع :اکار، حمید، کریمی منش، شمس الدین و میرزایی، جمشید(1394). آسیب شناسی اجتماعی،تهران: انتشارات پالیز سخن.


دسته : تکالیف کلاسی استاد میرزایی | بازدید ها : بار

نقد نظریه مرتون

تاریخ : چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴
نویسنده : فائزه زواره ئی


 

انتقاد های وارد بر نظریه مرتون به شرح زیر است:

1. مرتون از تناقضات ساخت اجتماعی کاملا آگاه است، اما به انتقاد از بنیادهای نظام اجتماعی نمی پردازد و از روی احتیاط با آن برخورد می کند. نظریه او هر چند قدرت تبیین بالایی دارد ولی نمی تواند راه حل اصلاحی مناسب ارائه دهد.

2. مرتون بیشتر به طبقات محروم توجه کرده است و تحلیلی برای طبقات بالا، مثل نخبگان سیاسی و اقتصادی، با توجه به این که به راه هایی مشروع نیز دسترسی دارند، ارائه نمی کند. چرا آنها دچار بی هنجاری می شوند؟ آیا خوب جامعه پذیر نشده اند یا این گونه جامعه پذیر شده اند که قدرت و ثروت به هر شکل و اندازه برایشان با ارزش است یا کافی نیست؟

3. مرتون برای برخی انحرافات در جامعه توجیهی ندارد؛ مثلا ممکن است فرد بخواهد از وسایل مشروع برای رسیدن به اهداف ارزشمند جامعه بهره برداری کند، ولی امکان فراهم آوردن چنین وسایلی برای وی میسر نباشد، مانند طبقه متوسط شهری ما، موفقیت در جامعه از ارزش زیادی برخوردار است، ولی امکانات تحقق چنین هدفی مشروعا در دسترس همگان نیست. برای چنین افرادی، مرتون راه های بسیار پیچیده ای را پیشنهاد می کند که در روش های پنج گانه گونه شناسی وی نمی گنجد.


دسته : تکالیف کلاسی استاد میرزایی | بازدید ها : بار

داستان کوتاه

تاریخ : چهارشنبه پنجم اسفند ۱۳۹۴
نویسنده : فائزه زواره ئی


 

یک استاد جامعه شناسی به همراه دانشجویانش به محله های فقیر نشین بالتیمور رفت تا در مورد دویست نوجوان و زندگی فعلی و آینده آنها تحقیقی انجام دهد.از دانشجویان خواسته شد ارزیابی خود را در باره تک تک این نوجوان ها بنویسند. دانشجویان برای همه آنها یک جمله را تکرار کردند: او شانسی برای موفقیت ندارد .
بیست و پنج سال بعد، استاد جامعه شناس دیگری به سراغ این تحقیق رفت. او از دانشجویانش خواست که دنباله این تحقیق را بگیرند و ببینند بر سر آن نوجوان ها چه آمده است. 
به استثنای بیست تن از آنها که از آن محل اسباب کشی کرده یا مرده بودند، از میان 180 نفر باقیمانده 176 نفر به موفقیتهای غیر عادی دست پیدا کرده و وکیل، پزشک و تاجری موفق شده بودند!
این جامعه شناس حقیقتاً متحیر شده بود و تصمیم گرفت روی این موضوع تحقیق بیشتری انجام دهد. خوشبختانه توانست همه آن افراد را پیدا کند و از تک تک آنها بخواهد پرسشنامه تحقیقی او را پر کنند. شاید تعجب کنید همه آنها در مقابل سوال:دلیل موفقیت شما چیست؟ 
یک پاسخ یکسان و سرشار از عشق داشتند:دلیل موفقیت ما، معلم ماست. 
آن معلم هنوز زنده بود. استاد جامعه شناس جستجو کرد و او را که حالا پیرزنی فرتوت، ولی هنوز هم بسیار هوشمند و زیرک بود پیدا کرد تا از او فرمول «معجزه گری» اش را ؛ که از نوجوان های محلات فقیرنشین؛ انسان های شایسته و موفق ساخته بود، بپرسد.
چشمهای معلم پیر برقی زد و لب هایش به لبخندی عطوفت آمیز از هم گشوده شد. پاسخش بسیار ساده بود. او با کمال لطف و تواضع گفت: من عاشق آن بچه ها بودم.

zibazibaziba

**چه خوب است که ما هم همانند آن معلم تلاش کنیم عاشق و دلسوز شاگردانمان باشیم**

 

دسته : | بازدید ها : بار

شعری زیبا از صادق هدایت

تاریخ : جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴
نویسنده : فائزه زواره ئی


 

 

برف هفت سالگی را بخاطر صدای پدر دوست داشتم پاشو ببین چه برفی اومده!

برف ده سالگی را بخاطر آدم برفی هایش،

برف چهارده سالگی را به خاطر اخبار و تعطیلی هایش،

برف هجده سالگی را درست یادم نیست در میان افکار یخ زده بودم،

برف بیست سالگی قدم زدن های عاشقانه و رد پاهایم،

برف بیست و پنج سالگی به بعد فقط سرد بود و سرد بود و سرد....

 

***صادق هدایت***


دسته : | بازدید ها : بار

روز عشق

تاریخ : جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴
نویسنده : فائزه زواره ئی


 ***مرغ همسایه دوباره هیبت غاز به خود گرفته است***

چند سالی است که 25 بهمن(14 فوریه) روز ولنتاین و خرید گل و عروسک، شکلات و ... در کشورمان باب شده است. اکثر جوان ها بدون اطلاع از اینکه اصلا این ولنتاین خوردنی یا پوشیدنی است، فقط می دانند که در این روز باید برای کسی که دوست دارند هدیه بخرند.

 ولنتاین چیست؟

 در سده سوم میلادی که مطابق می شود با اوایل امپراطوری ساسانی در ایران، در روم باستان فرمانروایی به نام کلاودیوس دوم داشت که عقاید عجیبی داشت او معتقد بود جنگجویانش باید مردانی مجرد باشند. براساس همین اعتقاد ازدواج برای سربازان امپراتوری روم ممنوع گشت. قاطعیت فرمانروای بی رحم، جرأت ازدواج را از تمام سربازان سلب کرد. اما در این بین کشیشی با نام والنتیوس( والنتاین)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌ ساخت. هنگامی که کلاودیوس دوم از این جریان خبر دار می شود دستور می دهد که والنتاین را به زندان بیاندازند. در زندان به دختر نابینای یکی از زندانبانان دل بست و هنگامی که رهسپار مراسم اعدام بود، کارتی برای دختر نوشت که با این امضا را داشت: «از طرف والنتاین تو» سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق با قلبی عاشق اعدام شد. بنابرین او را  به عنوان فدایی و شهید راه عشق می دانند و از آن زمان نهاد و سمبلی می شود برای عشق.

اما متاسفانه و با کمال تعجب، ایرانیان امروز، با بیش از چهار هزار و پانصد سال تمدن، برگزاری جشنها و مناسبتهای بیگانه را  نشانه ی تمدن و فخر می دانند! همه اسم ولنتاین را شندیده اند  و افرادی هم مر اسم آن را مانند بیگانگان بجا می آورند، این در حالی است که ممکن است تا به حال اسم " سپندارمذگان" به گوششان هم نخورده باشد.

 

سپندارمذگان چیست؟

در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، یعنی حدود دوهزار سال پیش از تولد والنتاین میان آریائیان روزی موسوم به روز عشق ( سپندارمذگان یا اسنفدارمذگان) بوده است. این روز در تقویم زردشتی مصادف است با 5 اسفند ماه و در تقویم جدید ایرانی، که شش روز به جلو آمده و دقیقا مصادف می شود با 29 بهمن، یعنی چهار روز پس از روز ولنتاین فرنگی.

زرتشتیان جشن سپندارمذ (سپندارمذگان- روز زن و روز زمین) را هر ساله در 5 اسفند ماه برگزار می کنند.


*** تفکر با خواننده***

شکلک های محدثه


دسته : | بازدید ها : بار

در آغوش نور

تاریخ : جمعه شانزدهم بهمن ۱۳۹۴
نویسنده : فائزه زواره ئی


" همه چیز به اختیار انسان است. قبل از اینکه روح انسان جسم را در بر بگیرد، می داند که چه سختیهایی در انتظار اوست. ما انسانها که بر روی زمین هستیم، ارواح شجاعی بودیم که به اینجا آمده‌ایم. چرا که، بعضی ارواح به این دنیا نمی‌آیند چرا که سختیهای این دنیا را قابل تحمل نمی‌دانند و ترجیح میدهند در همان دنیای ارواح، به پیشرفت ادامه دهند که البته پیشرفت در آنجا (بدون آمدن به دنیای فانی) بسیار سخت‌تر است."بخش های از کتاب بتی جین ایدی

 کتاب "در آغوش نور"  در کلاس درس استاد اعتمادی نیا معرفی شده است.  بنده این کتاب رو خوانده ام  کتابی بسیار زیبا است که به همه ی دوستانم پیشنهاد میکنم خواندن این کتاب رو از دست ندهند.

  کتاب "در آغوش نور"اثر بتی جین ایدی کتابی است که رازهای زیبایی رو از جهان پس از مرگ افشا می کنه. بتی که رکورد طولانی ترین تجربة شبهه مرگ رو از آن خودش کرده پس از برگشت تجربیات نابش رو در قالب کتاب ها و وب سایت خودش در اختیار جهانیان قرار داده. کتاب اول او، "در آغوش نور" در اولین تیراژ خودش پرفروش ترین کتاب سال آمریکا در لیست نیویورک تایمز بوده و در ایران همچنان جزو کتاب های پرفروش محسوب میشه.


دسته : تکالیف کلاسی استاد اعتمادی نیا | بازدید ها : بار