پردیس زینبیه شهرستانهای تهران

برگزاری دوره ی محتوایی استادان در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان

دوره  ی محتوایی استادان در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان به مدت دو روز ۲۳ و۲۲ تیر ماه در پردیس در حال برگزاری است. این دوره با حضور اساتید برجسته استان تهران و البرز و مدیران عالی رتبه سازمان مرکزی برگزار شده است.

دکتر ممیزی سرپرست پردیس زینبیه در مراسم افتتاحیه این دوره ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (ص) و خیر مقدم به میهمانان از زحمات کلیه ی کارکنان مجموعه که با همدلی در فرصتی کوتاه حرکتی جهادی برای برگزاری این دوره و همچنین رفع و جبران چالش های موجود با کمترین هزینه و امکانات کردند، قدردانی کرد.

دکتر ممیزی با اشاره به موقعیت جغرافیایی پردیس زینبیه و کمبود منابع انسانی بیان کرد :" اداره ی این پردیس با کمترین نیرو و کمترین هزینه مصداق مقاومتی است." 

دکتر جواهری رئیس برگزاری دوره در سخنرانی آغازین خود مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور را تربیت معلم خواند. وی همچنین هدف این دوره را فهم مشترک برای تحقق سند تحول دانست. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان ، دکتر خنیفر در این کارگروه ضمن ابراز رضایت از برگزاری کارگاه هایی از این دست گفت: تا کنون حدود28 درصد از سند تحول بنیادین محقق شده که پیشبینی میشود تا اسفند ماه ۴۵ درصد آن تحقق یابد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ما هنوز در واژگان مشکل داشته و در برخی واژه ها توافق نداریم گفت: در این سند کلید واژه های بسیاری داریم که باید تکلیف آنها روشن شود موارد مانند واژه پارادایم که  که تعریف مفهومی شده است اما تعریف عملیاتی نشده و ما با تعریف عملیاتی می توانیم آنها را اجرایی کنیم.

دکتر خنیفر با توضیح پیرامون مفاهیم کیهان شناسی، حیات شناسی، انسان شناسی و زبان شناسی و همچنین معرفت شناسی و روش شناسی اظهار کرد: ما برای درک و شناخت سند تحول بنیادین نیاز به روش داریم.

 وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر موفقیت از آن افرادی با سرعت عمل بالا است به توضیحاتی در خصوص مفاهیمی همچون ساختار، هرمنوتیک، دلفی، استراتژی و... پرداخت.

رییس دانشگاه فرهنگیان در پایان به تعریف بخش هایی از روش تحقیق پرداخت و با بیان اینکه برای تعریف سند نیازمندیم که با مهارت و درست به بیان مسئله بپردازیم گفت: باید مراحل روش تحقیق را برای سند تحول بنیادین طی کنیم.