پردیس زینبیه شهرستانهای تهران

بزرگداشت مقام معلم با حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان

دکتر محمود مهر محمدی، در آیین گرامیداشت مقام معلم و هفته آموزش در پردیس زینبیه پیشوا، دانشجو معلمان را ولی نعمتان و موکلان دانشگاه فرهنگیان خواند و خطاب به آن ها، گفت: اگر شما احساس کنید، در انجام مسؤولیت و مأموریت ناکام هستیم و نتوانسته ایم انتظارات را در حد امکان تأمین نمائیم، دیگر ماندن ما در این سمت هیچ توجیهی ندارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این مراسم که یکشنبه  21/2/93 با حضور دکتر انصاری راد، رییس ستاد استقرار مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان در استان تهران؛ فراهانی، مدیر کل حوزه ریاست؛ چناری، مدیر کل امور مالی؛ ماهرویی؛ معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران؛ جمعی از مسؤولان شهرستان پیشوا، کارکنان و دانشجو معلمان پردیس زینبیه پیشوا برگزار شد؛ بر لزوم تفکر و تأمل مسؤولان دانشگاه در خصوص اهداف و مأموریت های دانشگاه فرهنگیان، تأکید کرد و افزود: ما باید، اهداف و رسالت این دانشگاه و اینکه در کجا هستیم را هر روز به خود یادآوری کنیم.

وی، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان را جوانانی شایسته، باهوش، مؤمن و متعهد خواند و افزود: شما  برگزیده، خردمند و به درجه ای از تدبیر رسیده اید که حرفه معلمی را انتخاب نموده اید، لذا کوشش همراه با شناخت عمیق و دقیق تر و عشق  نسبت به تعالی و  وقف شدن برای دیگران و جامعه، را وجهه ی همت خود نمایید.

دکتر مهر محمدی، خواستار، بیان مطالب، دغدغه ها، انتقادات و پرسش های مستقیم دانشجو معلمان شد و جلسه به صورت پرسش و پاسخ ادامه یافت.

اولین پرسش دانشجو معلمان پردیس زینبیه پیشوا، پیرامون کسر مبلغی از حقوق آن ها بود، که سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در جواب، گفت: این پرسش را بارها مسؤولان دانشگاه فرهنگیان پاسخ داده اند و اولین نکته ای که دانشجو معلمان را به آن فرا می خوانم آن است که، این موضوع، نص صحیح قانون است.

دکتر مهر محمدی، تصریح کرد: ارائه خدمات با کیفیت و همچنین عادلانه، موضوعی است که من بسیار پیگیر آن هستم و ما تلاش خواهیم کرد به هر میزانی که بتوانیم به منابع بودجه ای دیگری غیر از حقوق شما برای اداره ی دانشگاه دست پیدا کنیم.

مسائل و مشکلات خوابگاهی، پرسش دیگر یک دانشجو معلم از سرپرست دانشگاه فرهنگیان بود، که وی، پاسخ داد: بودجه آموزش و پرورش بسیار ناچیز است و درصد زیادی از آن هم صرف حقوق پرسنل می شود، اما در تلاش هستیم بودجه دانشگاه فرهنگیان را برای بهبود کیفیت آموزش، شرایط رفاهی، توسعه ی فرآیندهای دانشجویی، فرهنگی و پژوهشی مصرف کنیم.

دکتر مهر محمدی، خاطر نشان کرد: از مشکلات خوابگاه های دانشجویی به طور کامل آگاه هستم و باید برای بهبود آن به سراغ منابع دیگر برویم.

موضوع کارورزی و کارآموزی و چگونگی تحقق آن در دانشگاه فرهنگیان، پرسش دیگری بود، که دکتر مهر محمدی در پاسخ، گفت: جوهر و اساس تربیت معلم را کارورزی می دانم و درصدد بازبینی برنامه های آموزشی آن هستیم.

وی، تأکید کرد: از سال آینده، شاهد اجرای برنامه ی کارآموزی به صورت متحول شده و مبسوط تر با تعداد واحد بیشتر خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، از طراحی برنامه ی جدید تربیت معلم خبر داد و افزود: این مهم، نقطه عطفی در سنت طولانی تربیت معلم است و از جمله اقتضائات آن، برنامه ای روزآمد، مدرن، استفاده از تجربیات جهانی و اسناد بالادستی می باشد.

  دکتر مهر محمدی، در پاسخ به درخواست حمایت از انجمن ها و تشکل ها، گفت: در برنامه های سال 93، کمک به تشکل ها جایگاه ویژه ای دارد و اعتقاد دارم،  انجمن های علمی، بسیج، کانون ها اتفاقاتی مهم تر از کلاس درس است.  

وی، شخصیت، منش و ویژگی های شایستگی در معلمان را بسیار مهم دانست و افزود: کلاس موفق، در تشکل ها و کانون های دانشجویی ادامه پیدا می کند.

استفاده از تجارب اساتید دیگر دانشگاه های کشور، موضوع مطرح شده توسط دانشجو معلمی بود که سرپرست دانشگاه فرهنگیان، گفت: اساتید ما تجارب مختلفی دارند و در تلاش هستیم زمینه هایی را فراهم نمائیم  تا اساتید بتوانند اندیشه ها و تجارب خود را به اشتراک بگذارند. وی، از طراحی شبکه اجتماعی ویژه اساتید و همچنین دانشجو معلمان برای بستر سازی در جهت این مهم، خبر داد.

موضوع ساعات فراغت دانشجو معلمان در خوابگاه، مطلب بعدی بود، که سرپرست دانشگاه فرهنگیان، گفت: از این موضوع مهم، نمی شود غفلت کرد و اعتقاد داریم باید این ساعات به رشد و تعالی دانشجو معلمان بیانجامد.

وی، تصریح کرد: البته با وضع مطلوب فاصله داریم، اما در حد توان، برای بهبود شرایط، تلاش خواهیم کرد.

شایان ذکر است، در ابتدای مراسم، ممیزی، سرپرست پردیس؛ خیرین شهرستان پیشوا را پدران معنوی دانشجو معلمان پردیس زینبیه دانست و با تشریح اقدامات و فعالیت های انجام شده در این پردیس، گفت: دانشگاه فرهنگیان، محرک پیشرفت و اقتدار کشور است.

وی، تحقق حیات طیبه را نتیجه فرآیند تعلیم و تربیت دانست و نقش مربی و معلم را ادامه نقش تربیتی انبیاء و اولیا خواند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از دانشجو معلمان برگزیده تقدیر به عمل آمد.